Huisregels Tandartsen aan de Nieuwe Maas
Welkom in onze praktijk
Wij heten u van harte welkom in onze praktijk! Wij doen er alles aan om u op de best mogelijke manier te behandelen en uw bezoek zo aangenaam mogelijk te maken. Om dit te kunnen realiseren, rekenen wij op uw medewerking.
Deze huisregels geven u inzicht in onze werkwijze en helpen ons samen de kwaliteit van zorg te waarborgen. Wij verzoeken u vriendelijk deze zorgvuldig door te nemen.
Bij binnenkomst
- Meld u bij het aanmeldscherm of aan de balie.
Uw eerste bezoek- Neem een geldig legitimatiebewijs mee.
- Tijdens het eerste consult brengen wij uw mondgezondheid in kaart. Indien nodig maken we röntgenfoto’s.
- Om een goede mondgezondheid te waarborgen, adviseren wij volwassenen tweemaal per jaar een controleafspraak te plannen. Voor kinderen vanaf 2 jaar raden wij ook tweemaal per jaar een controle aan, zodat zij kunnen wennen aan de tandarts en de praktijkomgeving.
Gezondheid en medicatie
- Informeer ons bij elk bezoek over eventuele wijzigingen in uw gezondheid of medicatiegebruik.
- Wij vragen u een gezondheidsverklaring (anamnese) in te vullen en te ondertekenen als er veranderingen zijn. Een medicatielijst van uw apotheek is ook welkom.
Behandelingen en spoedgevallen
- Behandelingen vinden uitsluitend plaats op afspraak.
- Bij klachten of kiespijn adviseren wij u om direct bij opening van de praktijk te bellen. Wij proberen u dezelfde dag nog te helpen. Indien dit niet mogelijk is, plannen we in overleg een ander moment.
- Bij spoedgevallen en pijnklachten kunnen wij helaas niet altijd rekening houden met uw specifieke wensen of voorkeuren, bijvoorbeeld in verband met werk- of schooltijden.
- Voor spoedgevallen buiten openingstijden verwijzen wij u naar de spoeddienst. Luistert u hiervoor het volledige voicemailbericht af.
Afspraken maken
- U kunt een afspraak maken van maandag t/m vrijdag tussen 08.00 - 12.00 en 13.00 - 16.45 uur via 010-4850101 of aan de balie. Afspraken maken wij niet via e-mail.
- Kom op tijd naar uw afspraak. Indien u te laat arriveert, kan dit ertoe leiden dat de behandeling niet volledig kan worden uitgevoerd of moet worden verzet.
- Wij doen er alles aan om wachttijden te beperken. Wilt u daarom even contact met ons opnemen wanneer u vertraagd bent?
Niet nagekomen afspraken (no-show)
Dagelijks besteedt ons team veel zorg en aandacht aan het voorbereiden van afspraken om u als patiënt zo goed mogelijk te kunnen behandelen. Helaas worden ook wij geregeld geconfronteerd met patiënten die niet, of veel te laat, op hun afspraak verschijnen. Dat is niet alleen vervelend, maar zorgt er ook voor dat ons team in die tijd geen zorg kan verlenen. Conform landelijke richtlijnen mogen tandartsen en mondhygiënisten voor een niet nagekomen afspraak de kosten in rekening brengen. Deze kosten vallen niet onder de dekking van je (aanvullende) zorgverzekering en moet je dus zelf betalen.
Indien een patiënt zonder gegronde reden een afspraak niet nakomt, kan een bedrag tot 100% van de geplande behandeling in rekening gebracht worden.
Kunt u een afspraak niet nakomen? Laat dit dan uiterlijk één werkdag en minimaal 24 uur van tevoren telefonisch aan ons weten. Wij hebben dan nog voldoende tijd om de gereserveerde tijd aan een andere patiënt te geven. Ook in geval van ziekte verwachten we dat u ons dit ’s ochtends direct laat weten. Op die manier kunnen we in de voor u gereserveerde tijd nog proberen iemand anders te helpen.
Het is altijd de verantwoordelijkheid van een patiënt om een afspraak goed te noteren, deze op te volgen en minimaal 24 uur van tevoren te verplaatsen.
Het feit dat wij u helpen herinneren aan uw afspraak is een extra service. U blijft er zelf verantwoordelijk voor, dat u op uw afspraak verschijnt. Bij herhaaldelijk niet nakomen van een afspraak of te laat afzeggen van een afspraak, behouden wij ons het recht voor om u uit te schrijven als patiënt van onze praktijk. Wij vertrouwen op uw begrip.
Voor meer informatie over niet nagekomen afspraken (no-show) klik hier.
Wijzigingen doorgeven
- Informeer ons tijdig over wijzigingen in uw contactgegevens, zorgverzekering, gezondheid of medicatie.
- Als u uw gegevens wilt laten doorsturen naar een andere tandarts, verzoeken wij u dit per e-mail aan te vragen.
Gedrag en veiligheid
- Ongewenste intimiteiten, discriminatie, racisme en agressie worden niet getolereerd. Overtredingen leiden tot onmiddellijke uitschrijving uit onze praktijk.
- Volg altijd de aanwijzingen van onze medewerkers op.
Hygiëne en infectiepreventie
- Voor een hygiënische behandeling vragen wij u vriendelijk uw tanden te poetsen voor uw afspraak.
- Consumpties, huisdieren (behalve hulphonden) en roken zijn niet toegestaan in de praktijk.
- Het gebruik, verhandelen of bij zich hebben van Drugs, gestolen goederen, messen en wapens zijn strikt verboden.
- Na gebruik van het toilet verzoeken wij u deze netjes achter te laten.
Mobiele telefoons
- Zet uw mobiele telefoon op stil of uit tijdens afspraken. Bellen in de wachtkamer is niet toegestaan.
Privacy
Facturering
- Onze facturering verloopt via Infomedics. Voor vragen over uw rekening of betalingsregelingen kunt u terecht op www.infomedics.nl of contact opnemen via 036-2031900.
Overig
- Diefstal en schade: Wij zijn niet aansprakelijk voor verlies, diefstal of schade aan eigendommen.
- Gevonden voorwerpen: Meld gevonden voorwerpen bij de balie.
- Klachten en suggesties: Heeft u een klacht, compliment of suggestie? Laat het ons weten via e-mail of raadpleeg onze klachtenregeling op onze website.